Začnite predávať priamo na Facebooku a Instagrame
Autor: Michaela Stareková
Facebook nás neustále spája s tým, čo máme radi. Či už je to rodina, priatelia, alebo práve obľúbené výrobky a značky. Tentokrát prichádza s novinkou nakupovania priamo na sociálnych sieťach. Ide o virtuálne predajne, kde si zákazníci môžu produkty prezerať, rozhodovať sa a dokonca aj priamo nakupovať, a to všetko z vášho obchodného účtu na Facebooku alebo Instagrame. Na Slovensku táto novinka zatiaľ ešte nie je dostupná, ale my sme pre vás už teraz pripravili návod, aby ste medzi prvými vedeli, ako si takýto Facebook shop budete môcť jednoducho rozbehnúť na svojom firemnom účte.
Ako Facebook shop funguje?
V ponuke Business Manager prejdeme do časti Commerce Manager, ktorá nám umožní predávať produkty a spravovať obchod. Veľkou výhodou je, že všetky nastavenia, ktoré vykonáme v našom obchode budú vyzerať rovnako na Facebooku aj na Instagrame. E-shop si tak budeme prispôsobovať podľa našich požiadaviek a dostupných možností.
Celkový vizuál e-shopu sa skladá z rôznych nami zadaných kolekcií, ktoré si upravujeme podľa ponuky, aktuálnych akcií a iných priorít. V obchode môžeme uviesť jednu alebo viac kolekcií produktov, pričom každá obsahuje názov, popis a úvodný obrázok. Kolekcie si vieme usporiadať podľa našich priorít.
Ideme vytvárať náš prvý e-shop na Facebooku
Na vytvorenie a prispôsobenie e-shopu pracujeme v Commerce manager. Ako prvé si vyberieme položku Collections a začíname tvoriť prvú kolekciu.
Dôležité je nevynechať informácie o vytvorenej kolekcii – názov môže obsahovať maximálne 20 znakov, pričom popis má rozmedzie až do 200 znakov. Ku každej kolekcii odporúčame pridať aj úvodný obrázok z produktov v pomere 4:3 s veľkosťou 800 x 600 pixelov (ide o minimálne rozmery).
Ak máme náhľad kolekcie hotový, nasleduje výber konkrétnych produktov, ktoré budú kolekciu obsahovať. Vyberáme 6 – 30 položiek.
V poslednom kroku kontrolujeme vytvorenú kolekciu a následne potvrdíme – Confirm details.
Rovnakým spôsobom tak tvoríme ďalšie kolekcie, ktoré prispôsobujeme našim vizuálnym predstavám. Pred publikovaním odporúčame vybrať najatraktívnejšiu alebo najaktuálnejšiu kolekciu, ktorá sa bude zobrazovať v hornej časti obchodu a zákazníci ju uvidia ako prvú.
Ak máme celý obchod pripravený, nasleduje posledný krok – Publish a predaj na sociálnych sieťach môže začať.
Zdroj obrázkov – Facebook