Už sa na ne tešíme! Facebook Canvas Ads
Autor: Rado Smolka
Nie je to tak dávno, kedy sme sa dočkali reklamného formátu Carousel. Facebook však nezaháľa a momentálne testuje ďalší s názvom Canvas. O čo vlastne ide? Môžeme si ich predstaviť ako kombináciu videa, statických obrázkov a textu.
Samotný formát reklamy je unikátny v tom, že jeho zobrazenie presahuje štandardné hranice displeja mobilného telefónu. Reklama je založená na zobrazovaní panoramatických snímok, ktoré sa menia v závislosti od naklonenia mobilu v ľubovoľnom smere alebo posúvania dotykom. V jednu chvíľu vidíte statický obrázok, ktorý sa bez akéhokoľvek grafického prerušenia plynule zmení na video.
Obsah reklamy je tiež možné priblížiť do detailov alebo do nich umiestniť call-to-action prvok.
Canvas predstavujú skutočne pohlcujúcu kreatívnu voľbu, ktorou možno komunikovať svoje posolstvo, značku alebo konkrétny produkt. Sú určené len pre mobilných užívateľov platforiem iOS aj Android a sľubujú okrem svojej technickej unikátnosti až 10 násobne rýchlejší čas načítania ako štandardný mobilný web. To znie skutočne sľubne.
Medzi svetové značky, ktoré majú Canvas k dispozícii ako prvé, patria giganti Wendys´s, Universal či BMW. Pokiaľ ste ale nedočkaví a máte záujem o nový formát v predstihu, môžete sa prihlásiť na testovanie vyplnením tohto formulára: