762 Views

Prečo sa oplatí byť udržateľnou značkou?

Autor: Zuzana Venere Ševčovičová

Rok 2020 zmenil spoločnosť a jej priority. Konzumná spoločnosť si pýta zmenu a za jednu z najdôležitejších hodnôt modernej značky sa dnes považuje jej udržateľnosť a ohľaduplnosť k životnému prostrediu.

Tento pokrokový smer si vyžaduje poctivú prácu a rozumný plán, no výsledok na seba nenechá čakať. Keď chcete aj vy patriť k tým ,,obľúbeným”, inšpirujte sa svetovými značkami, ktoré udržateľnosť už pochopili a dá sa povedať, že ňou doslova žijú.

LEGO

Celosvetovo známe a mimoriadne obľúbené LEGO malo za úlohu vyrobiť svoje malé plastové hračky ekologicky. Značka sa zaviazala, že do roku 2030 vyrobí všetky kľúčové produkty LEGO z udržateľných materiálov, a tiež aktívne hľadá spôsoby, ako vyrobiť svoje obaly z obnoviteľných a recyklovaných materiálov.

Najzaujímavejšou časťou je kampaň LEGO Replay, ktorá predstavuje snahu značky vytvoriť obehové hospodárstvo odovzdaním starých kociek LEGO deťom v sociálnej núdzi. Nedávna hashtagová kampaň tejto značky na sociálnych sieťach #RebuildtheWorld propaguje opätovné použitie LEGO blokov ich novým využitím, napríklad fixáciou bežných predmetov. Kampaň zaznamenala viac ako 20 000. príspevkov vygenerovaných používateľmi. Používatelia vytvorili a zdieľali príspevky, videá, ktoré sa zameriavajú na udržateľnosť.

https://www.instagram.com/p/CGNLGf_gMBN/

IKEA 

Spoločnosť Ikea, vedená cieľmi OSN v oblasti trvalo udržateľného rozvoja, sa v snahe vytvoriť obehové hospodárstvo, pokúša každý deň vyrobiť toľko obnoviteľnej energie, koľko spotrebuje. Spoločnosť Ikea v rámci snahy o vytvorenie udržateľnosti vysádza stromy, ponúka na predaj upcyklované výrobky z nevyužitých látok alebo odkupuje starý nábytok a sprostredkuje jeho ďalší predaj. Na sociálnej sieti značka tiež aktívne propaguje spôsoby, ako viesť udržateľnejšiu domácnosť. Patrí sem napríklad aj už spomínané povzbudzovanie spotrebiteľov k tomu, aby starý nábytok opätovne využívali, nie vyhadzovali.

Ben & Jerry’s UK (Unilever)

Ben & Jerry’s UK lobovali za ochranu životného prostredia ešte predtým, ako to bolo „cool“, a teraz sú na čele značiek šetrných k životnému prostrediu. Nielenže túto činnosť zdieľajú prostredníctvom svojich sociálnych kanálov, ale vo výrobnom procese aj praktizujú to, čo kážu. Spoločnosť Ben & Jerry’s získava svoje mliečne a vaječné výrobky výlučne od fairtrade výrobcov a pre každý výrobok používa zodpovedné balenie. V roku 2017 uviedla značka na trh svoju obľúbenú zmrzlinu v ,,nemliečnej verzii” v snahe inšpirovať globálnu zmenu pre „klimatickú krízu, ktorú nemožno ignorovať.“

Vďaka výhodám svojich sociálnych platforiem kombinuje značka rozkošnú grafiku s výkonnými správami, aby upútala pozornosť publika. Každý ich príspevok zdieľaný na Instagrame (súvisiaci s klimatickým aktivizmom) sa spája s riešením link-in-bio. Tu značka poskytuje množstvo relevantného obsahu, vrátane vzdelávacích blogových príspevkov, environmentálnych petícií na podpis alebo videí o zmene podnebia.

 

 

Selfridges

Spoločnosť Selfridges podporila myšlienku udržateľnosti tým, že zahájila predaj, prenájom a opravu oblečenia a začala tiež organizovať sériu akcií v obchodoch zameraných na environmentálne témy.

Od uvedenia na trh značka na sociálnych sieťach aktívne propaguje svoje udržateľné kúsky, zverejňuje videá z rozhovorov (IGTV) s odborníkmi na udržateľnosť a ponúka neustále výhody a zľavy pre svojich verných zákazníkov.

Ide o projekt Earth, ktorý v auguste 2020 zahájil známy britský obchodný dom Selfridges ako iniciatívu udržateľnosti zameranú na zmenu spôsobu nakupovania spotrebiteľov do roku 2025. Projekt je záväzkom k používaniu ekologických a zodpovedných materiálov a k spolupráci s partnermi, zamestnancami a spotrebiteľmi s cieľom inšpirovať k zmene myslenia.

Stella McCartney (LVMH)

 Stella McCartney je vedúcou silou v oblasti udržateľnosti v módnom priemysle. Návrhárka prevzala kontrolu nad svojím dodávateľským reťazcom v roku 2016, a to v snahe zabezpečiť, aby všetky výrobky pochádzali z etického zdroja a boli vyrobené s ohľadom na životné prostredie. Značka sa odjakživa zaväzuje vyrábať svoje nádherné kúsky bez kože a znovu dokazuje, že móda môže byť luxusná aj udržateľná. Na podporu manifestu udržateľnosti značky návrhár na Instagrame vyzdvihol kľúčové piliere ako zodpovednosť a nadčasovosť. Po uplynutí týždňa módy, každá zverejnená fotografia kolekcie SS21 obsahovala aj popis použitých materiálov, odkiaľ pochádzali a ako prispeli k celkovému cieľu spoločnosti v oblasti udržateľnosti.

ASOS 

ASOS bol vždy v predstihu, pokiaľ ide o maloobchod v elektronickom obchode, a jeho politiky v oblasti udržateľnosti sa nelíšia. Od spustenia trhu ASOS Marketplace sa v tejto platforme teraz predáva 76% všetkých položiek, ktoré sú buď starožitné alebo sú opotrebované. Značka aktívne propaguje Marketplace a svojich predajcov na svojich sociálnych kanáloch, pričom zdôrazňuje starostlivosť o odevy, udržateľný výber a spôsob opravy a recyklácie starého oblečenia. ASOS Marketplace má svoj vlastný vyhradený účet na Instagrame, ktorý obsahuje príspevky svojich historických predajcov. Tento účet propaguje nielen nákup použitého oblečenia, ale predstavuje aj podporu miestnych ručne vyrobených výrobkov a udržateľných charitatívnych organizácií.

Zdroj: www.marketingtechnews.com