Podmaňte si publikum s Instagram REELS
Autor: Zuzana Venere Ševčovičová
Za rok plný zmien bolo spustenie Instagram Reels pravdepodobne najväčšou novinkou na Instagrame. Tento pomerne nový nástroj, ktorý je v podstate kópiou sociálnej siete TikTok ponúka interaktívne funkcie a nabáda používateľov k tvorivej slobode a zdieľaniu svojich ,,najzaujímavejších príbehov, či výziev.” Zanedbateľná dĺžka videa 15-30 sekúnd a poriadna dávka kreativity zabezpečia, že si sledovatelia s najväčšou pravdepodobnosťou pozrú toto video do konca. A môže to byť práve to vaše.
Prečo točiť REELS?
Instagram tlačí do popredia všetko, čo je nové. REELS sú prvým obsahom, ktorý vám Instagram podsúva hneď po otvorení sekcie preskúmať. Aj to je dôvod, prečo sa sledovatelia nechajú uniesť do deja. Keďže dĺžka videa je zanedbateľná, kreatíva každým dňom prepracovanejšia a ďalšie videá sa spúšťajú automaticky za sebou, používatelia ich so zvedavosťou sledujú a čakajú, aké video príde ako ďalšie. Okrem toho v roku 2021 Instagram predstaví nové formáty reklamy pre REELS a tiež možnosti nákupu. Spoločnosť tiež oznámila, že v novom roku prinesie vylepšené nástroje na strih REELS videí a tiež sofistikovanejší algoritmus. https://later.com/blog/instagram-reels-predictions )
Aké funkcie aktuálne ponúkajú filmové pásy (REELS)?
- – možnosť výberu komerčnej hudby priamo z instagramovej hudobnej knižnice
- – zrýchlenie /spomalenie záberov priamo pri točení
- – možnosť editovania nepodarených záberov/vymazaním predošlého úseku a náhradou za iný záber
- – časovač / točenie bez použitia rúk/
- – efekty /rozsiahla galéria efektov/
- – možnosť natočiť video aj mimo sociálnej siete, editovať mimo smartfónu a pridať už hotové video do sekcie REELS
- – dĺžka videa od 15 do 30 sekúnd
- – možnosť ponechania videa v profilovej mriežke /feed/ alebo na karte/lište