648 Views

Navštívili sme Newsfeed DAY 2019

Autor: Lukáš Pazera

V Prahe sa na Newsfeed Day už druhýkrát stretli profesionáli Facebook marketingu, aby predstavili novinky, ponúkli svoje vedomosti a inšpirovali poslucháčov svojimi case studies. Keďže nástroje a možnosti Facebooku či Instagramu sa rýchlo menia, je potrebné sa prispôsobovať. Nové znalosti, tipy či hacky sa preto hodia každému agentúrnemu zamestnancovi, freelancerovi či nadšencovi. Aby reklamný priestor nebol otravný, ale zábavný.

Program v priestoroch kina Lucerna ráno otvorila, podvečer uzavrela a počas konferencie moderovala marketingová manažérka Pavlína Louženská. V príjemnej a uvoľnenej atmosfére s množstvom dobrého jedla sa predviedli spíkri z Českej republiky, Slovenska i Ruska.

 

Karel Tlusťák: Facebook trendy 2019: Nenechte si ujet vlak

Facebook trendoch pre rok 2019 sa s nami do Prahy prišiel podeliť Karel Tlusťák z ROI Hunter. Facebook reklamu je potrebné čo najviac personalizovať („crazy future“ určite zaradí do našich ads aj čoraz populárnejšiu virtuálnu realitu), no zároveň ich nespamovať a neotravovať. Predstavil nám tiež svoj pohľad na Instagram stories ako výkladnú skriňu, ktorej úlohou je zaujať v čo najkratšom okamihu:

„Je to príroda, ak sa niečo hýbe, je to možné nebezpečenstvo a mal by som si to všímať,“ hodí sa video, rozhýbaný prvok či stickers. Veď podľa analýz ROI Hunter na mobile ľudia venujú jednej story cca. 1,7 sekundy, na desktope 2,5 sekundy, aj preto sa hodí čo najviac obsahu na komunikovanie umiestniť vpravo.

 

Radek Hudák: Rostoucí, stagnující, krachující e-shop: Co je odlišuje na sociálních sítích?

Kto spravuje Facebook stránky e-shopov? V Česku si ich spravuje 51 % e-shopov samostatne a druhú polovicu si rozdelili podľa prieskumov Radka Hudáka zo Shoptetu agentúry a freelanceri (rovnomerne, na štvrtiny). Podľa Hudákových prieskumov je pre top 10 % e-shopov na trhu Facebook významný a zakladajú si na jeho správe a starostlivosti oň. Títo dokážu oceniť nielen predaj svojich výrobkov, ale aj budovanie povedomia o značke. Celú prezentáciu nájdete tu.

Žiaľ, pri malých e-shopoch prevláda tendencia ukončiť podobnú spoluprácu skôr, než sa môžu dostaviť výsledky. A preto Hudák pozdvihol majiteľov „osvietených“ e-shopov, ktorí sa zhodujú v tom, že: „Nepozeráme sa na sociálne siete rovnakou metrikou ako na performance kampane.“ A o tom, že nielen priame konverzie, ale aj budovanie povedomia o značke môže dopomôcť ku konverziám, sme sa na Newsfeed Day 2019 presvedčili viackrát.

Martin Paukrt: Jak influenceři pomáhají šlápnout do prodejů

Instagram, Youtube, Facebook i ďalšie sociálne siete sú ich revírom. Martin Paukrt z Footshopu sa s nami podelil o skúsenosti s influencermi. A že mal o čom hovoriť nám potvrdil aj fakt, že v súčasnosti Footshop spolupracuje so 43 influencermi dlhodobo a s ďalšími 20 na báze projektov. Postupne zhodnotil ich priamy i nepriamy vplyv na konverzie i na to, ako ich merať a orientovať sa v nich.

Na konkrétnych case studies postupne vysvetlil, že i kampaň, ktorá má len 3 konverzie, môže byť úspešná. Napríklad vysokým zásahom, engagementom a 22 % zvýšením vyhľadávania brandu na internete či 25 % nárastom konverzií v Adwords. Celú prezentáciu nájdete tu.

Ak influencer ponúka zľavové kódy priamo, môže tak zvýšiť počet objednávok, no kód môže uniknúť aj mimo sledovateľov influencera a je potrebné upratať si v konverziách a odlíšiť tie, ktoré urobili stáli zákazníci a noví zákazníci oslovení (len) vďaka kampani. A na akej báze preferuje spoluprácu? Zväčša ide o barter (no v niektorých prípadoch cash), dôležité je však nadšenie pre spoluprácu s konkrétnou značkou, lojalita, vzájomná pomoc a dodržiavanie hodnôt značky, s ktorou sa influencer rozhodol spolupracovať.

 

Jan Pátek: Ovlivněte výkon kamenných poboček pomocí Facebook kampaní

O tom, ako možno ovplyvniť výkon kamenných pobočiek pomocou Facebook reklamy nám porozprával Jan Pátek z Business Factory. Zaujať pozornosť zákazníka je podľa Páteka čoraz ťažšie (a zaujať niekedy neznamená kliknúť), no keďže ľudia nakupujú hlavne v kamenných predajniach, ale zároveň trávia stále viac času v online prostredí, je potrebné zistiť, ako je medzi sebou online a offline prepojený.

Výsledky Facebook reklamy možno merať pomocou SDK, Pixelu či offline konverzií. A práve offline konverzie, teda napríklad nákup v kamennom obchode podporený online reklamou, predstavujú podľa Páteka možnosť, ako konverzie merať a zároveň dosiahnuť pozitívne ohlasy.

Vidí veľkú budúcnosť v messaging aplikáciách, ktoré môžu v budúcnosti pokojne vytlačiť e-mail na okraj. Zozbierané dáta od zákazníkov (napríklad vypísanie osobných údajov pre vytvorenie zákazníckej kartičky) môžu poslúžiť pre opätovný kontakt a odporúčanie podobného alebo rovnakého produktu, ktorý si zákazník už zakúpil. Celú prezentáciu nájdete tu.

 

Daniel Dedek: Výkonnostní reklamy vybroušeny pro služby

Daniel Dedek z Peppermint digital predstavil case studies na „výkonnostné reklamy vybrúsené pre služby“, povzbudil nebáť sa testovať (napríklad nezmenšovať už úzke publikum a rozšíriť ho aj o iné, než pravdepodobné cieľové publikum) a pripomenul nám, že pozitívny feedback predáva tiež.

Z jeho skúseností je dokonca reklama s pozitívnym feedbackom lacnejšia o 39 % za konverziu. V ideálnom prípade zvýši dôveryhodnosť reklamy sám zákazník, a to osobným odporúčaním na sociálnych sieťach či zdieľaním reklamy. Celú prezentáciu nájdete tu.

 

Jaroslav Slavičínský: Jak na efektivní náborové kampaně na Facebooku

„Personalizujem, teda som“ alebo ak potrebujete efektívnu kampaň, nemusí byť vždy krásna. Zaujímavú case study náborovej kampane na Facebooku a LinkedIn predstavil aj Jaroslav Slavičínský z Kindred Group. Využil personalizovanú kreatívu podľa cielenia a po základnom split teste spustili dynamickú kreatívu.

Všetko, čo je lacné, nemusí byť aj dobré, a to dokázala aj kampaň. Reklamná skupina s jednou z najnižších cien za lead mala v konečnom dôsledku aj najmenej leadov. Preto podľa Slavičínského neoptimalizujte vždy len podľa cien, určite experimentujte, učte sa a opakujte, neustále sa pýtajte, „prečo“ takýto výsledok a nezabudnite na optimálnu dĺžku svojho testovania.

 

Blanka Kudrnová: Jak díky Facebooku expandovat do zahraničí

Na záver sme si nechali zámer výkonnostnej kampane, ktorý môže byť v konečnom dôsledku rovnako úsmevný ako problematický. So svojimi skúsenosťami, ako expandovať do zahraničia, sa s nami podelila Blanka Kudrnová, social media specialist v Bonami.

Prezradila nám, že je nielen dôležité pochopiť (komunikačnú) kultúru konkrétneho národa (napríklad v Maďarsku preferujú zákazníci všetky potrebné informácie priamo v reklame a nie po prekliknutí na web), ale hodí sa aj spolupráca s krajanom, ktorý vie, ako reagovať najvhodnejšie.

Overila si tiež, že budovanie povedomia o značke na Facebooku môže posilniť konverzie aj mimo neho. Pretože i keď kampaň zameraná na registrácie bola pre Bonami spustená len na Facebooku (mimochodom, v Maďarsku nemá Facebook konkurenciu), „len“ 80 % registrácií prebehlo podľa Google Analytics priamo z Facebooku. Úspech tiež zožali sčasti absurdné carousely, ktorých využitie na prvý pohľad nie je jasné, naopak, tie, ktoré pôsobili „luxusne“, prilákali najmenej zákazníkov. Celú prezentáciu nájdete tu.

 

Newsfeed Day 2019 sme si odniesli veľa nápadov a skvelých dojmov a už teraz sa tešíme na ďalší ročník.