Generácia Z – Marketing, ktorý ju osloví.
Autor: Zuzana Venere Ševčovičová
Generáciu Z nezaujmete esteticky dokonalým bannerom bez hlbšej myšlienky. Ak sa chcete k týmto digitálnym domorodcom priblížiť, musíte pochopiť, že marketing, ktorý vám fungoval na mileniálov tu platiť nemusí. Pridajte štipku emócií, kvapku drzosti, dávku odvahy a najmä nezabúdajte, že Generácia Z túži po zmene sveta. Doprajte im ju.
#Podporujte Gen Zers pri vytváraní zmysluplných spojení.
Aj keď mnohých Gen Zers spájajú zdieľané hodnoty, zároveň ide o najrozmanitejšiu generáciu. Ak chcete rezonovať s týmito spotrebiteľmi novej generácie, osvojte si túto rozmanitosť. Zvoľte správne slová, obrazy a prístup. Gen Zers si cenia svoju individualitu no chcú sa cítiť pochopení a chcú tiež cítiť, že patria do spoločenstva. Budujte komunitu s Gen Zers tým, že sa s nimi stretnete tam, kde sú – v príbehoch, skupinách, živých vysielaniach. Spoznávajte ich reč, počúvajte ich problémy a ponúkajte im priestor, v ktorom sa budú cítiť potrební.
#Pripojte sa. Ale autenticky!
Značnou výzvou pre obchodníkov je, že Gen Z robí nákupné rozhodnutia na nielen na základe len ceny a pohodlia. Značky, ktoré jednoznačne bojujú za sociálne a globálne problémy a autenticky sa spájajú s Gen Z prostredníctvom svojich hodnôt, rezonujú najviac.
Niektoré témy, ktoré sú pre Gen Z dôležité, zahŕňajú:
- Práva LGBTQ: 60 % Gen Zers si myslí, že páry rovnakého pohlavia by mali byť schopné adoptovať si deti
- Rozmanitosť: 60 % Gen Zers tvrdí, že zvýšená rasová a etnická rozmanitosť je pre spoločnosť prospešná
- Sociálna zodpovednosť: 70 % spoločnosti Gen Zers sa snaží nakupovať od spoločností, ktoré považujú za etické „Je to 3× viac, ako u starších generácií presvedčených, že spoločnosť má úlohu v zlepšovaní spoločnosti.
#Buďte transparentní a zodpovední
Ďalším krokom vo vašej marketingovej stratégii Gen Z je zabezpečiť, aby ste boli transparentní a zodpovedali za akékoľvek prešľapy. Gen Z skúma doslova všetko. Hlboko sa ponoria do webových stránok značky, prehrabú sa v účtoch sociálnych médií, čítajú a následne riešia komentáre a recenzie.
#Osvojte si osobnosť svojej značky
Ak sa chcete zapojiť a spojiť s Gen Z, rozlúčte sa s estetikou dokonale upraveného obsahu. Už žiadne dokonalé snímky – Gen Zers chcú značky, ktoré sú odvážne, majú silný hlas a osobnosť. Nebojte sa spraviť okolo seba rozruch.
#Buďte zábavní
Ako môže vaša značka vyčnievať z davu pri tisíckach marketingových lákadiel denne, na rôznych platformách sociálnych médií?
Jedným zo spôsobov je zamerať sa na platformy sociálnych médií, ktoré už Gen Z využívajú a vytvárať im obsah šitý na mieru.
Gen Zers má úžasnú schopnosť filtrovať obsah. S krátkym rozpätím pozornosti! Máte zhruba 8 sekúnd na to, aby ste im povedali, prečo by mali venovať pozornosť vám, skôr než ju presunú ďalej.
Najlepší spôsob, ako upútať ich pozornosť, je pobaviť ich!
Značka make-upu Fenty Beauty to dokázala efektívne vďaka obsahu TikTok aj Instagram Reels:
#Berte ich ako svojho obchodného partnera
Budovanie digitálnej komunity je neoddeliteľnou súčasťou vašej marketingovej stratégie Gen Z v roku 2021. Skvelým spôsobom, ako vybudovať online komunitu, je získať rady, informácie a spätnú väzbu priamo od Gen Z. Podľa prieskumov je Gen Z najosamelejšou generáciou, takže aktívne hľadá spôsoby, ako zaujať a spojiť sa s rovnako zmýšľajúcimi jednotlivcami. Práve tu môžu značky priniesť a uľahčiť autentické spojenie a konverzáciu. Oslovte skutočných ľudí, ktorí majú zaujímavé platformy, príbehy a stelesňujú hodnoty vašej značky.
Načerpajte inšpiráciu od značiek ako COLLUSION, ktoré spolupracovali s Gen Zers, od ich prieskumu v reklame Instagram Stories až po spoločné navrhnutie novej produktovej rady.
Zdroj:
https://en.wikipedia.org/wiki/Generation_Z