Facebook prichádza s výrazným redizajnom
Autor: Monika Dimitrovičová
Ak ste fanúšikom minimalistického dizajnu, pravdepodobne sa stotožníte s novým vzhľadom Facebooku. Beta verziu je možné si vyskúšať aj na Slovensku.
Facebook začal testovať nový vzhľad
Od začiatku januára začali chodiť vybraným užívateľom Facebooku pozvánky s možnosťou vyskúšať si nový vzhľad stránky. Výrazné novinky sa týkajú jednotlivých ikon, notifikácií, profilovej fotografie, príbehov a v neposlednom rade tmavého režimu.
Tmavý režim
Zrejme najzásadnejším krokom Facebooku je prechod na tmavý režim. Po úspešnom prechode Instagramu na tmavý režim niet pochýb o tom, žeby užívateľov Facebooku nepotešil. Facebook sa čiastočne prispôsobil aj pribúdajúcim starším užívateľom a dočkáme sa zväčšených ikon aj popisov.
Ďalšou dôležitou zmenou je, že notifikácie vám už nebudú prekrývať samotný obsah a môžete ich vidieť v pravej časti stránky. Facebook tiež vytvoril rozhranie, ktoré vám umožňuje vyhľadať obľúbený obsah rýchlejšie.
Rýchle odkazy
Videá, marketplace, skupiny a neznámu novú sekciu môžete otvoriť, podobne ako v mobilnej verzii, aj na vrchnej lište stránky (rýchle odkazy).
Príjemným osviežením je tiež možnosť sledovať Facebook Stories na celej obrazovke. Malou zmenou prešlo aj logo, ktoré bude umiestnené v kruhu.
Profily užívateľov
Profilové stránky užívateľov budú zmenené minimálne. Jednoduchší dizajn, zaoblená titulná fotka a jej vycentrovanie na stred pôsobí o čosi prehľadnejšie a modernejšie. Jedinou zásadnou zmenou bude rozloženie profilu takmer na celú šírku obrazovky a prvky v pravej časti, kde môžeme vidieť kontakty priateľov a notifikácie.
Facebook nový vzhľad finalizuje, takže veríme, že v priebehu najbližších týždňov bude dostupný pre všetkých.