Čo pre nás pripravil Facebook za posledný mesiac?
Autor: Rado Smolka
Vo Facebooku sa žiadne letné prázdniny nekonajú, čo dokazuje počet aj funkcie nových updatov, nad ktorými si aktívni inzerenti určite utrú slinky.
Enagagement Custom Audiences
Tvoríte kampane s videami? Facebook vám umožňuje vytvoriť publikum z užívateľov, ktorí si pozreli určitú časť vášho videa a neskôr na nich zacieliť.
Druhou možnosťou je vytvorenie publika z užívateľov, ktorí si otvorili reklamný formát Lead Ads pre zber kontaktov. Do zoznamu takto dokážete nazbierať ľudí, ktorí si reklamu len otvorili, ale aj tých, ktorí kontakt odovzdali. Pekné však? Nové remarketingové publiká vytvoríte veľmi jednoducho:
1.
2.
3.
Canvas ako organický post
Facebook začiatkom roka predstavil reklamný formát Canvas. Po kliknutí sa vám v newsfeede rozbalí „mikrostránka“ s videami, obrázkovým Carouselom, či políčkami s textom. Inzerenti a správcovia stránok môžu dnes pretlačiť Canvas aj ako organický obsah a ukázať svoj obsah vcelku originálnym spôsobom. Ako na to?
Nový prehľad Lokálne
Facebook sprístupnil nový prehľad Lokálne, ktorý nájdete v štatistikách stránky. Získate dáta, ktoré prezradia viac o užívateľoch vo fyzickej blízkosti vašej firmy, pričom najmenší okruh je 50 metrov. Konkrétne ide o demografický profil užívateľov, čas aktivity a úspešnosť reklám.
Zdieľanie Custom Audiences
Podobne ako v Adwords, no v zásade omnoho jednoduchšie, je zdieľať remarketingové publiká naprieč reklamnými účtami. Vo Facebooku je možné presunúť už existujúce publikum z jedného účtu do druhého behom jedinej minúty. Týmto sa správcom účtov otvárajú dvere do úplne novej dimenzie, avšak vlastníci stránok môžu kedykoľvek zdieľanie Custom Audiences zrušiť, čo je celkom fér. Vo Facebooku mysleli na bezpečnosť aj tým, že zamedzili zdieľaniu publík, ktoré už boli predtým zdieľané. Pozrime sa, ako na to: