Vylepšite si s nami YouTube kanál!

11.07.2016 / Rado Smolka


Youtube vám ako kanál predstavovať nemusíme, brandové kampane sa dnes bez využitia tohto zázraku obídu len ťažko. Nie všetci inzerenti však naplno využívajú potenciál, ktorý YouTube ponúka. Preto sme napísali tento blog, v ktorom si step-by-step ukážeme, ako získať viac šťavy z Youtube kampaní. Tak poďme na to:

1.Prepájame čo máme k dispozícii:
Adwords + Analytics:
Analytics -> Správca -> Prepojenie s účtom Adwords

2.Adwords + YouTube kanál
Nastavenia účtu Adwords -> Prepojené účty -> Youtube

3.Web + YouTube kanál
Štúdio pre autorov -> Kanál -> Rozšírené -> Pridajte webovú stránku -> Overenie

Úvod Youtube kanála

Pri vstupe do vášho Youtube kanála by malo byť návštevníkovi jasné, že prišiel skutočne k vám. Logo a cover fotka sú úplný základ, takže si ich ešte dnes všetci doplníte. 🙂

Pokračujme pridaním linkov na web a sociálne siete. Kliknite na šípku vpravo hore a vyberte možnosť upraviť odkazy. Počet odkazov môže byť až 14, čiže do tohto limitu sa zmestí väčšina smrteľníkov.

Prekrytie s výzvou na akciu
Nádherný prvok, ktorým môžete zvýšiť interakciu s videom a odoslať ľudí napríklad na váš web. Prečo nechať ľudí len pasívne sledovať video? Pridajte nadpis, url adresu, logo, získajte vyššie zapojenie diváka.

Hlavný panel -> Videá -> Upraviť -> Informácie a nastavenia -> Prekrytie s výzvou na akciu

 

Sprievodný banner
Súbežne s reklamou Instream sa vpravo od videa zobrazí sprievodný banner, ktorý nahráte v Adwords pri tvorbe reklamy. Pokiaľ nemáte banner k dispozícii, žiadna tragédia. Automaticky sa zobrazí koláž videí z vášho Youtube kanála, ktoré, ako aj v prípade banneru, zostanú zobrazené aj po zhliadnutí videa.

 

 

Vodoznak
Vedeli ste, že vo videu môžete zobraziť vodoznak? Zobrazí sa v spodnom ľavom rohu a okrem prítomnosti vašej značky vo videu je aj funkčný. Pri pohybe myšou ponúka možnosť odberu YT kanála a po kliknutí vás presmeruje na domovskú stránku YouTube kanála. Postup je opäť veľmi jednoduchý:

 

 

Štúdio pre autorov -> Kanál -> Budovanie značky

 

 

Karty
Karty sú ďalším spôsobom ako zvýšiť zapojenie diváka s vašim videom. Sami si určíte, v ktorom úseku videa sa zobrazí výzva na otvorenie karty. Neodporúčame však smerovať divákov preč z videa príliš skoro, mohli by totiž prísť o doručenie vašej správy, ktorá mohla byť primárnym cieľom samotného videa. Do každého sa zmestí maximálne 5 kariet, ktorými odošlete divákov na web, iné video alebo odkaz na Youtube kanál. Špecialitkou je vytvorenie vlastného dotazníka, kde vám Youtube dovolí vytvoriť anketovú otázku a pridať 5 odpovedí na výber.

 

 

Videá -> Upraviť -> Karty

 

 

 

Dôležité upozornenie! Youtube je lišiak, a tak vám nedovolí súbežne pridať prekrytie s výzvou na akciu a karty, musíte si jednoducho vybrať. Taký je život.

 

Playlist
Vytvorením playlistu jednoznačne predĺžte čas, ktorý strávi užívateľ s vašou značkou. Pokiaľ máte v kanáli tematicky podobné videá, vložte ich do samostatných playlistov.

 

 

Meta dáta
Máme tu posledný bod programu, ktorý je však veľmi dôležitý. Youtube je druhý najväčší vyhľadávač na svete, a preto je potrebné pridať do každého videa unikátne informácie, ktoré ho odlíšia od ostatných, zvýšia počet interakcií a pomôžu videu zobrazovať sa vo výsledkoch vyhľadávania. Ktoré údaje to ale sú?

Titulok
Odporúčame používať kľúčové slová, názov značky a myslieť na to, ako bude titulok pôsobiť vo výsledkoch vyhľadávania.

Popisok
Jeho dĺžka je viac menej ľubovoľná, ak však jasne popíšte video v dvoch vetách, užívateľovi bude zrejmé či ide o obsah, o ktorý má záujem. Taktiež používajte kľúčové slová, nezabudnite pridať linky na web, či sociálne siete, opäť tým predĺžite čas, ktorý užívateľ trávi s vašou značkou.

Tagy
Pomáhajú ľuďom nájsť vaše video. Použite kľúčové slová z titulku, všeobecné i konkrétne slová. Tip: Vytvorte sériu tagov, ktoré použijete v každom videu.