Ako sme naštartovali online komunikáciu pre značku Remoska
Autor: Michaela Stareková
Remoska je tradičná misa na pečenie, ktorá zožala úspech najprv doma v Čechách, u susedov na Slovensku a následne aj vo svete. Môže sa pochváliť 5 miliónmi predaných kusov a cestu si našla dokonca aj za brány Buckinghamského paláca. Značka Remoska je na trhu už od 50. rokov a počas svojej existencie prešla niekoľkými zmenami. Posledná, najväčšia zmena prišla v októbri 2019, kedy prvýkrát rozšírila svoje portfólio o ďalšie produkty – Tria, Vega a Prima. Vráťme sa ale do roku 2018, kedy sme od klienta dostali úlohu naštartovať komunikáciu v online prostredí a pripraviť launch nového produktu po 60 rokoch.
Potrebovali sme rozbehnúť komunikáciu v online priestore, zvýšiť povedomie o značke u cieľovej skupiny a celkovo zlepšiť postavenie v rámci konkurencie. Na základe podrobnej analýzy sme identifikovali viaceré cieľové skupiny a komunikáciu sme spustili na ženy, ktoré pravidelne varia, mladých ľudí bez plne vybavenej kuchyne a začínajúce gazdinky, ktoré rady v kuchyni experimentujú.
Ušili sme cieľovke komunikáciu na mieru
Aby sme zaistili to, že sa s nami každá cieľová skupina dokáže stotožniť, prihovárali sme sa im osobitným jazykom. Mladých ľudí sme zaujali kreatívou, ktorej dominovali študenti, ktorí s Remoskou jednoducho pripravujú skvostné recepty aj na internátoch, experimentátorov zase námetmi na nové chute rôznych exotických kuchýň a mamičkám sme sa prihovárali cez spoločné rodinné varenie. Dosiahli sme tak, že Remoska komunikovala osobnejšie a efektívnejšie. Okrem presného cielenia na identifikované cieľové skupiny sme využili aj univerzálne všeobecné bannery a carousely, a na základe analýzy sme tak identifikovali ďalšie skupiny, ktoré všeobecne najviac interagovali so značkou.
Na Slovensku sme s Remoskou začali v rámci Facebooku komunikovať od úplného začiatku a českému Facebooku sme vytvorili celkovú štruktúru a jazyk. Príspevky sme tak ladili v jednotnom vizuálnom štýle a tóne jazyka, ale vždy odlišne a originálne pre obe krajiny. Inšpirovali sme ľudí nápadmi na recepty, ukazovali sme im tipy, kde všade s Remoskou môžu variť a vysoko interaktívnymi formátmi sme od nich získavali spätnú väzbu. Nezabúdali sme ani na súťažné príspevky, ktorých cieľom bolo virálne šírenie.
Instagram – my sme mu dali zelenú a influenceri zvýšili povedomie
Na Instagrame sme začali komunikáciu sériou krátkych animovaných videí s Remoskou a postupne sme pridávali do feedu profesionálne nafotené jedlá, ktoré prezentovali recept s Remoskou. Produkciu sme riadili sami, pretože pre nás bolo kľúčové zachovať dizajnový a jednotný štýl. Túto komunikáciu sme kvôli zvýšeniu povedomia doplnili intenzívnou spoluprácou s influencermi.
Ako sme vyberali vhodných influencerov a pracovali s nimi?
Vhodných influencerov sme vyberali na základe viacerých kritérií, pričom sme sa zamerali najmä na micro influencerov, ktorí vedeli osloviť našu cieľovú skupinu – ľudí zaujímajúcich sa o varenie či pečenie – s najväčšou mierou interakcie. S využitím špecializovaných nástrojov sme analyzovali ich fanúšikov aj priemerný počet interakcií na ich príspevkoch a zároveň návštevnosť ich webu/blogu. Kládli sme dôraz aj na estetickú stránku výstupov a ich záujmy – sladké či slané pečenie, varenie, tak aby sme mali vyvážene pokrytý obsah.
Na základe vopred pripravenej stratégie sme následne nastavili content plán do dvoch fáz – leto a jeseň, a podľa toho manažovali prácu s influencermi. Osvedčila sa nám komunikácia na fázy. Remoska tak varila na internáte, doma s deťmi, experimentovala s chuťami, ukazovala nové recepty, inšpirovala a prezentovala sa tak u známych aj menej známych foodblogerov na Instagrame, na Facebooku aj na blogoch. Ukázala tak svoje kvality „naživo“ a presvedčila potenciálnych zákazníkov, že za to stojí.
Pozrime sa, čo sme dosiahli, od začiatku spolupráce až do predstavenia nových produktov – októbra 2019, v číslach.
Remoska tak z pohľadu efektivity príspevkov a počtov interakcií medzi konkurenciou jednoznačne viedla.
Čo nám priniesla komunikácia na Instagrame a spolupráca s influencermi?