Ako môže iOS 14 ovplyvniť vaše facebookové reklamy + návod ako sa na tieto zmeny pripraviť
Autor: Zuzana Venere Ševčovičová
V článku si prečítate:
- Ako iOS 14 môže ovplyvniť vaše reklamy.
- Obmedzenia týkajúce sa tvorby reklám, reportovania a cielenia.
- Návod, ako sa pripraviť na iOS 14 a verifikovať doménu.
Spoločnosť Apple nedávno predstavila aktualizáciu operačného systému iOS 14, ktorá ovplyvní inzerentov, vydavateľov a vývojárov aplikácií na Facebooku. Konkrétne to, akým spôsobom budú prijímať a spracovávať konverzné udalosti z nástrojov, ako napríklad Facebook Pixel.
Zásadnou zmenou je, že spoločnosť Apple začne požadovať, aby všetky aplikácie v App Store začali používateľom so systémom iOS 14 zobrazovať výzvu so žiadosťou o povolenie na trackovanie – teda, či chcú byť sledovaní za účelom reklamy alebo nie, a budú z ich zariadenia odosielané potrebné dáta. V rámci týchto zmien pripravila spoločnosť tzv. Apple AppTracking Transparency Framework (ATT). V prípade, že sa užívateľ rozhodne sledovanie nepovoliť, nebudú tieto dáta Facebooku odosielané. To ovplyvní inzerentov využívajúcich pixely, konverzné API alebo akékoľvek iné obchodné nástroje Facebooku, ktoré slúžia na optimalizáciu, cielenie, alebo reportujú udalosti z webovej domény.
Ďalšou zmenou je Ochrana osobných údajov v aplikácii iOS 14. Používatelia sa budú môcť pri každej aplikácii vopred dozvedieť, ako táto aplikácia využíva ich dáta.
Získanie povolenia na trackovanie nebude také jednoduché. Vývojári nemôžu zverejniť oznámenie veľkým tlačidlom „OK“ a malým odkazom na aktualizáciu nastavení. Používatelia budú musieť toto sledovanie výslovne povoliť.
Čoho konkrétne sa tieto zmeny dotknú
- Reportovanie: Reportovanie bude problematickejšie. Aj keď budete stále získavať potencionálnych zákazníkov z Apple zariadení, v Ads Manageri ich nebudete vidieť. Pre reportovanie kampaní na inštaláciu aplikácie a ďalšie konverzné udalosti aplikácie (iOS 14) budete môcť získavať údaje iba zo SKAdNetwork API spoločnosti Apple.
- Real-time reporty zaniknú a štatistiky môžu byť oneskorené až o 3 dni /čas konverzie nebude zaznamenaný v čase kedy došlo k poslednej impresii, ale na čas, kedy sa konverzia udiala.
- Retargeting a lookalike publiká: Čím viac používateľov si zariadenia aktualizuje na iOS 14, tým menší môže byť okruh používateľov pre opätovné zacielenie.
- Limity udalostí: Inzerenti budú mať obmedzenie na osem konverzných udalostí na jednu doménu – vrátane pixelových udalostí. Všetky reklamné sady optimalizované pre udalosti mimo tohto limitu budú pozastavené. To nemusí mať vplyv na ľudí, ktorí majú jeden jednoduchý filtračný lievik. Pre ľudí s viacerými produktmi a vlastnými konverziami to už bude ale predstavovať problém.
- Pre konverzie v aplikácii, ako aj na webe, nebude podporované rozdelenie doručovania alebo akcií. Nerozhodíte si teda štatistiky podľa veku, pohlavia, oblasti alebo umiestnenia.
- Skrátené konverzné okná: Nastavenie atribučného okna bude na úrovni sady reklám, skôr než na úrovni účtu – toto sa aktuálne deje už aj na úrovni kampaní. K novému nastaveniu priradenia pre sadu reklám budete mať prístup počas vytvárania kampane. Nastavenie priradenia na úrovni sady reklám vám pomôže zaistiť, že merané konverzie budú tie isté, na základe ktorých je kampaň optimalizovaná.
- Štandardná dĺžka atribučného okna bude 7 dní od kliku. 28-dňové okno po zobrazení zanikne.
Ako pripraviť Facebook reklamy na aktualizáciu Apple iOS 14
- Je potrebné vykonať overenie domény v Business Manageri na najvyššej úrovni domény (eTLD + 1). Overenie domény by malo mať zvýšenú prioritu u domén s pixelmi, ktoré využíva viac firiem alebo osobných účtov pre reklamu. Toto zaistí, že budete môcť nastaviť konverzné udalosti pixelu. Prejsť na návod na overenie domény.
- Zistite si, koľko nákupov, potenciálnych zákazníkov a ďalších udalostí môže prichádzať zo zariadení so systémom iOS a zistite, ako ich osloviť pomocou Facebook SDK pro iOS, App Events API a Mobile Measurement Partners, alebo pomocou Facebook Pixelu.
- Vyberte si, ktoré konverzné udalosti použijete a ktoré sú pre vás najdôležitejšie. Ak ich máte viac ako 8 na doménu, všetky eventy a konverzie nad tento počet budú podľa nastavenej priority vypnuté. S nimi budú deaktivované aj reklamy, ktoré na ne cielili.
- Svoje reklamné úsilie zamerajte na získavanie e-mailových adries, aby ste sa pri retargetingu mohli menej spoliehať na optimalizáciu Pixelov. Môžete na to použiť reklamy na generovanie potenciálnych zákazníkov alebo konverzné reklamy.
- Viaceré zmeny sa týkajú aj vývojárov appiek inzerujúcich na FB. Facebook odporúča po platných zmenách vytvoriť si nové kampane – vašu appku môžete propagovať maximálne v 1 reklamnom účte, ten ale môžete použiť na inzerciu niekoľkých aplikácií.
-Každá aplikácia môže mať maximálne 9 kampaní pre iOS 14. Každá kampaň môže mať maximálne 5 sád reklám využívajúcich rovnaký typ optimalizácie. V sadách reklám v rovnakej kampani nemôžete použiť rôzne druhy optimalizácie. 2
-Keď vytvoríte reklamu pre zariadenia využívajúce iOS 14, je jediný spôsob nákupu aukcia. Dosah a frekvencia nie sú dostupné.
- Vykonajte zmeny v automatických pravidlách, ak sú nastavené na 28-dňové atribučné okno.
- Aktivujte si zasielanie dát do FB pixelu zo serveru / webu, vďaka čomu budete môcť vyhodnocovať a využívať viac dát.
Prečítajte si aj: Návod ako overeniť svoju doménu na Facebooku.
Zdroje:
https://business.facebook.com/business/help/126789292407737
https://www.facebook.com/business/help/331612538028890
https://developer.apple.com/app-store/user-privacy-and-data-use/
https://www.foxwelldigital.com/blog/2020/12/18/facebook-advertising-and-ios14-a-guide-and-what-to-tell-clients
https://www.wpromote.com/blog/analytics/ios14-digital-marketing
https://www.jonloomer.com/ios-14-and-facebook-ads-what-we-know/