Ako efektívnejšie pracovať s facebookovou reklamou
Autor: Lukáš Pazera
Snažíte sa svojou facebookovou kampaňou osloviť čo najrelevantnejšie publikum, a tak v rámci jednej kampane tvoríte hneď niekoľko ad setov (skupiny reklám) pre rôzne cielenia? Aj využitie menšieho počtu ad setov môže byť praktické. Facebook dokonca udáva pre tento rok nový trend, a to menej manuálnej práce a viac automatizácie. Ukážeme vám, ako na to.
- Ak tvoríte viacero ad setov, aby ste svoje výsledky jednoduchšie reportovali podľa osloveného publika, popracujte radšej pri reportovaní s možnosťami filtrovania v Správcovi reklám. Menší počet ad setov urýchli fázu učenia (Learning phase) a vy ušetríte budget pre zoptimalizované ad sety. Pomocou filtra si zobrazíte a reportujete metriky, na ktoré ste sa v kampani zamerali – pri reportovaní v Reportingu (Vykazovaní reklám) máte k dispozícii rovnaké množstvo filtrov ako v Správcovi reklám. Či už ste sa zamerali na dosah, page likes, konverzie alebo návštevy webu, stačí len vybrať vhodný filter.
Vykazovanie reklám
Správca reklám
Podobne je to s reportovaním demografických údajov oslovených alebo času, kedy bol o reklamu najväčší záujem. Jednoducho si tiež vyfiltrujete zariadenia, umiestnenia reklamy i jednotlivé platformy. A to na všetkých úrovniach (kampaň, ad set a reklama).
- Facebook a Instagram ponúkajú viacero možností umiestnenia reklamy. Ak tvoríte nové ad sety pre jednotlivé umiestnenia, určite odporúčame zlúčiť ich a vybrať si napríklad automatické umiestnenie (v tom prípade aj automatickú optimalizáciu zo strany Facebooku). Počas vývoja máte stále možnosť výkon jednotlivých umiestnení prehodnotiť a kampaň zoptimalizovať.
Aby sa reklama zobrazovala správne, zvoľte pre rôzne umiestnenia reklamy vhodný rozmer kreatívy (urobiť tak môžete na úrovni reklamy). Rôzne umiestnenia v rámci Facebooku, Instagramu, Audience Network či Messengera tak využijete efektívnejšie.
- Ak tvoríte viacero ad setov, pretože chcete osloviť jednou kampaňou používateľov rôznych jazykov, reklamné skupiny tiež jednoducho zlúčite. Stačí pri nasadzovaní kreatívy zvoliť na úrovni reklamy možnosť „pridať jazyky“ (Add Languages) a text reklamy (Primary Text) spolu s titulkom prispôsobiť jazykovým preferenciám konkrétnemu publiku.
- Veľmi podobne si môžete uľahčiť prácu a zoptimalizovať výkon kampane pri reklamách s alternatívnym textom reklamy. Teda, ak chcete počas kampane vyskúšať hneď niekoľko reklamných textov. Pri tvorbe kampane jednoducho na úrovni reklamy zvolíte – pridať ďalšiu možnosť a do nového okienka vpíšete nový text. V súčasnosti môžete využiť až 5 reklamných textov v jednej reklame. A Facebook na základe jej doručovania rozhodne, ktorá možnosť je najefektívnejšia.
Ak chcete byť ešte viac dynamickí, na úrovni ad setu si môžete zvoliť dynamickú kreatívu – ak ešte neviete, na čo používatelia reagujú, jednoducho ich otestujete. Ide totiž o spojenie hneď niekoľkých prvkov reklamy (využitie viacero grafických podkladov, textov a výziev k akcii (CTA button)). Ak si zvolíte pri tvorbe ad setu túto možnosť, Facebook bude čo najefektívnejšie miešať všetky tieto prvky individuálne „na mieru“.
V procese optimalizácie tiež nezabúdajte na možnosť ad set jednoducho vypnúť – ak jeho priebeh nespĺňa očakávania (a naopak, iný ad set spĺňa). Alebo využite možnosť kombinovania viacero ad setov do jedného. Ideálne je však zamyslieť sa nad tým ešte pred spustením kampane.