5 spôsobov, ako vaša značka vyťaží viac z videa
Autor: Zuzana Venere Ševčovičová
Počas predošlého roku sa opäť potvrdila sila online videa na streamovacích platformách. Veľké značky prepojili tvorivosť s inováciami a prispôsobili sa trendom v sledovaní videa. Výsledkom boli rekordné čísla. Inšpirujte sa a dosiahnite lepšie výsledky vo vašich videokampaniach.
- Oslovte spotrebiteľov tam, kde vás skutočne sledujú
Podľa googlovskej štúdie Nielsen oslovil YouTube v USA viac dospelých (18 – 49r ) ako všetky káblové a satelitné televízie v marci 2020, pričom najpoužívanejšou obrazovkou na sledovanie sa stala práve tá “televízna”. V tom istom mesiaci sa celková doba pozerania videí na YouTube a YouTube TV na televíznych obrazovkách medziročne zvýšila o 80 %.
- Napríklad Kia dosiahla prostredníctvom YouTube TV 16 % nárast digitálnych potenciálnych zákazníkov a 15 % nárast trhového podielu. Podobne, keď sa minulé leto v USA vrátili živé športy, spoločnosť Sonos investovala do služby YouTube TV, aby oslovila fanúšikov športu počas živých hier, vďaka čomu dosiahla dvojciferný nárast výnosov za štvrťrok (+ 16%) a medziročný nárast výnosov o 67 %.
- Prijmite zmenu elektronického obchodu a online nakupovania
V elektronickom obchode sa v reakcii na dramatické zmeny v nákupnom správaní značky rýchlo prispôsobili, aby oslovili a zaujali potenciálnych zákazníkov. A zdá sa, že práve online video sa stalo prioritným. Nový výskum ukazuje, že 70 % divákov v USA, Mexiku a Kolumbii nakúpilo práve vďaka tomu, že značku videli na YouTube.
Čoraz viac inzerentov spozorovalo výsledky z videí s formátmi zameranými na konkrétne akcie, ktoré spolu privedú takmer 1 miliardu konverzií ročne.
- Napríklad Kiehl’s L’Oréal USA nahradila existujúcu videokreatívu, spojila ju s včasným zasielaním správ a spustila TrueView kampaň, pričom dosahovala konverzné ciele a poskytovala štvornásobne efektívnejší priemer kampane než iné taktiky.
- Spoločnosť Gucci zase prilákala na svoje stránky 45 000 návštev pomocou inteligentnej kombinácie poradia reklám a formátov akcií, vrátane TrueView pre nákupy, ktorá divákov spojila priamo s relevantnými položkami, vďaka čomu sa zákazníci dostali bližšie k nákupu.
- Prepojte tvorivosť s inovatívnymi formátmi
Na počiatku pandémie mali všetky značky veľa otázok o tom, ako vytvoriť najrelevantnejšiu a najefektívnejšiu kreatívu. Najlepšie fungovali už obvyklé reklamy ABCD. I keď značky nemuseli nevyhnutne vytvárať reklamy s tematikou COVID-19 pre lepšie výsledky, tie najúspešnejšie využili inovatívne prístupy kreatívy a relevantné formáty reklamy, aby reagovali a priblížili sa zákazníkom. Či už išlo o storytelling stratégie na základe angažovanosti, prispôsobovanie obsahu konkrétnemu publiku pomocou Youtube Director Mix, alebo experimentovanie s vhodne nasadenou kreatívou.
https://www.youtube.com/watch?v=vIY2BcoNO9A&feature=emb_logo
- Zdvojnásobte budovanie značky
V štúdii Nielsen a YouGov od spoločnosti Google, ktorá analyzovala údaje o predaji a raste značky sa u 20 spoločností CPG zistilo, že reklama priniesla o 84 % vyššiu návratnosť investícií, keď sa zohľadnil dlhodobý vplyv metrík na predaj.
- Merajte tak, aby ste získali požadované výsledky
Jedna metrika nemusí vyhovovať všetkým, najmä v čase neustálych zmien a neistoty, ktoré ovplyvňujú trh. Či už je vaším cieľom krátkodobý predaj alebo dlhodobé budovanie značky, meranie nikdy nebolo komplikovanejšie. Najdôležitejšie je neustále skúšať a optimalizovať podľa situácie a toho čo funguje najlepšie práve vám.
- Napríklad spoločnosť PepsiCo prijala nový globálny prístup k meraniu, pričom objavila nové spôsoby, ako využívať model marketingového mixu (MMM) a získať pomocou Nielsen Total Ads Ratings jasnejší prehľad o výsledkoch sledovanosti videí a neefektívnosti nákupu médií.
- V Pakistane zase spoločnosť Nestlé použila MMM na spochybnenie niektorých dlhodobých domnienok v regióne a odhalila 67 % postupného zvýšenia predaja za dolár na YouTube cez TV. Značka vďaka tomuto kroku pochopila aká taktika kampaní im funguje, ale mediálny tím sa zameral na skutočne dátovo orientovaný prístup, namiesto skúseností z minulých rozhodnutí.
Ak vás formát videokampaní na YouTube zaujal, radi vám pomôžeme s celým procesom od návrhu po finálne nasadenie. Kontaktujte nás.
Zdroj: www.thinkwithgoogle.com